مرکز مشاوره بهار
پنجره ای رو به زندگی
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, توسط خانم جوکار |

   

مشکلات یادگیری در کودکان

 

 

 

برخی از خانواده هایی که دارای فرزند دانش آموز در دوره ابتدایی هستند، پس از ورود فرزندشان به مدرسه، با مسائل و مشکلات گوناگونی روبه رو می شوند. مهم ترین و شایع ترین مسائل آن ها، مشکلات مربوط به تحصیلات و یادگیری فرزندان است. در حال حاضر تا حدی به انواع ناتوانی، مانند ناتوانی در خواندن، ناتوانی در نوشتن، ناتوانی در مهارت های اجتماعی، ناتوانی در توجه و نظایر آن، توجه می شود و برای هر یک از ناتوانی ها، روش های درمان و آموزش ترمیمی به کار می رود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, توسط خانم جوکار |

علل و راه حل ناخن جویدن کودک

 

والدین نباید به این عادت فرزند خود واکنش نشان دهند زیرا در برخی موارد ناخن جویدن روشی برای جلب توجه دیگران است و عکس العمل والدین همان توجهی است که کودک خواستار آن است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, توسط خانم جوکار |

6 تمرین برای بالابردن هوش هیجانی (EQ)

 

EQ چیست ؟فرد باهوش کیست؟!

 چرا باهوش ترين شاگردان كلاس، ثروتمندترين نمی شوند؟

چرا بعضی مردم از موهبت خوب زندگی كردن برخوردارند؟

چرا باهوش ترين شاگردان كلاس، ثروتمندترين نمی شوند؟

 

6 تمرین برای بالابردن هوش هیجانی (EQ)

 تحقيقات جديد درباره فعاليت مغز انسان ،نشان می دهدكه بهره احساسات و هيجانات انسان (Emotional Quotient) نسبت به بهره هوشی (Intelligent Quotient) معيار واقعی تری برای سنجش موفقيت انسان است.به عبارت ديگر هوش احساسی يا EQ ،تعيين كننده كاميابی‌انسان در زندگی شخصی، شغلی و اجتماعی است نه بهره هوشی يا IQ .

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, توسط خانم جوکار |

 

 

آیا کودک من مشکلی  دارد؟

والدین و پرستاران کودکان هنگامی که کودک با مسئله‌ای روبه روست که سبب می شود غمگین، بی قرار، سرکش یا بی‌توجه شود و نتواند از عهده ی انجام کاری برآید، نگران می شوند. ممکن است شما نگران رشد کودک، درستی الگوهای تغذیه، استراحت یا چگونگی برخورد او با خانواده و دوستان یا مشکلات او در مدرسه باشید. هر کودکی، منحصر به فرد است و خلق و خوی ویژه ی خود را دارد. اما گاهی در احساسات و رفتار خود با مشکلاتی رو به رو می شود که زندگی خود و اطرافیانش را دچار اختلال می کند. بعضی از والدین و پرستاران، کمک و راهنمایی دیگران را دیر درخواست می کنند، چون نگران آن هستند که به خاطر رفتار نادرست کودک مورد سرزنش قرار گیرند. احساس مسئولیت نسبت به مشکلات و پریشانی‌های کودک، بخش طبیعی مراقبت از اوست. این واقعیت که شما تعهد دارید آغازگر روند یافتن مشکل و حل آن باشید، بخش مهمی از کمک به کودک تان است.

 



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی بهار مي باشد.